Tuesday, February 1, 2011

Aku Seorang "LAWYER"

Al kisah.. terdapat seorang jejaka bernama Aku. Aku ni memang suke r kalau bab-bab me"lawyer" buruk orang.. Orang cakap A die cakap B.. Orang cakap B die cakap C.. Kadang-kadang tu, sampai orang cakap C die terus pegi Z! Sungguh kurang asam budak Aku ni..

Nak dijadikan cerita, ada lah satu hari ni, mase Aku sedang bekerja (untuk pengetahuan korang Aku ni keje jual Waffle), datang seorang budak untuk membeli waffle. " Bang, waffle satu bang.. eh, tak.. dua.." sambil menunjukkan 'peace' ke arah Aku,... Aku pun menjawab dengan konfidennya, "WAFFLE xde dik.. abang jual PIZZA.." *sambil memasukkan adunan "PIZZA"(waffle) ke dalam dua acuan* Budak tu pun kate balik, "Eh, ni bukan kedai WAFFLE ke? apsal jual PIZZA plak..? yang abang buat tu ape?" Aku sekadar senyum dan ketawa kecil (takde r kecil sangat..) melihat budak yang di"lawyer" buruk itu..
5 minit kemudian, setelah kedua-dua WAFFLE itu sudah masak, Aku pun bertanya kepada budak itu, " ha.. da masak da WAFFLE ni dik.. nak perisa ape? " budak itu pun jawab, "kaya..". Biasanya orang beli waffle, diorang letak dua perisa an? So, Aku pun tanya balik kat budak tu, " kaya dengan?" dan dengan selambanya budak itu menjawab, "KAYA DENGAN VITAMIN C! wakaka~"... "Cis! terkena balik aku..".

So, the moral of the story is, janganlah kita suka me"lawyer" buruk orang.. Kalau tak nanti, mesti kita kena balik... Kalau nak jadi "LAWYER" sekalipun, biarlah jadi "LAWYER BARU".. jangan jadi "LAWYER BURUK" hoho..

p/s: this story is based on true story which is made by me. So, this story is true or not? Give your answer in less than 20 words.

Sekian, terima kasih.
Yang Benar,
Aku. (^^)v

No comments:

Post a Comment